Yarden stopt niet met het uitzenden van de reclamespotjes op TV, waarin Adelheid Roosen het heeft over de dood en afscheid nemen. De spotjes hadden nogal wat negatieve reacties opgeroepen. Het doel van de reclamecampagne was om de dood bespreekbaar te maken.

Eigen ervaring

In een eigen blog reageert de directie van Yarden op de commotie. Men stelt dat Adelheid Roosen in het spotje vertelt uit eigen ervaring. Haar moeder leed namelijk in de laatste jaren van haar leven aan dementie, zodat ze haar wensen voor een uitvaart niet meer kon overbrengen. Ook in het verleden had ze dat niet gedaan, noch iets erover op papier gezet. Roosen heeft hier een theatervoorstelling over gemaakt, die ze enkele malen voor het personeel van Yarden heeft uitgevoerd. Op deze voorstelling zijn de TV-spotjes gebaseerd.

Yarden wil Nederlanders hun uitvaartwensen laten vastleggen

Het bespreekbaar maken van de dood is dus het doel van de Tv-reclame. Dat doel komt overeen met het maatschappelijke doel wat Yarden zich als landelijke vereniging gesteld heeft: Nederlanders bewust maken van het belang om hun uitvaartwensen vast te leggen. Veel nabestaanden hebben het volgens Yarden onnodig extra zwaar na een overlijden, omdat er niets is vastgelegd over de vorm van de uitvaart. Soms twijfelen ze of die volgens de wensen van de overledene uitgevoerd wordt. Als die twijfel er niet zou zijn, zou dat veel schelen bij de verwerking van het verlies.

Uitvaartverzekering vergelijken

Vastleggen van wensen voor na het overlijden hoeft niet per se via een testament. Ook via veel uitvaartverzekeringen kan veel vastgelegd worden. Of u begraven of gecremeerd wilt worden bijvoorbeeld, in een luxe of een goedkope kist. De mogelijkheden die de aanbieders van uitvaartverzekeringen bieden zijn te vergelijken via UitvaartverzekeringExpert.nl. Daar zet u eenvoudig alle diensten die geboden worden op een rij, aangevuld met uw eigen voorkeuren. U kunt dan de ene uitvaartverzekering vergelijken met de andere, om zo te komen tot de voor u meest geschikte verzekering.

(Bron: adformatie.nl)

Yarden commercial: Maak de dood bespreekbaar.